torsdag 22 januari 2015

Torsdag = ridning och bilder

Idag är det torsdag och här sitter jag vid datorn på min praktik och skriver blogginlägg. Idag har jag installerat lite extraprogram på tre datorer, uppdaterat drivrutiner på två och skannat virus på en annan. Jag har också tagit mig en kopp jordgubbste, vilket var riktigt gillat av mig. På måndag ska jag nog ta mig lite av det nya teet som jag och min pojkvän köpte hem senast. "Peach and mango" tror jag det var, och jag hoppas att det är lika gott som sist jag prövade för två månader sedan.

Ikväll är det ridning som står på schemat. Det kommer bli dressyr och jag hoppas på en stor häst. Gärna Ture, eller Aransas... Än så länge är jag inte myndig och pappa betalar ridningen. Det kostar 2000:- per termin om jag kommer ihåg, så om jag är sparsam med det studiebidrag jag får varje månad kan jag ha råd att betala. 1050 kronor är ett vanligt studiebidrag, men eftersom jag går lärlingsutbildning på Praktiska Gymnasiet kommer jag få en tusenlapp extra i månaden. 2050 varje månad blir 12 300 per halvår. En termin är ju ett halvår, så då får jag tio tusen att leva på varje halvår. Per år.... 24 600 - 4000 för ridningen är 20 tusen. Klarar man sig på det om man är gymnasieelev som aldrig shoppar och bara sitter hemma och spelar? Troligtvis...

Ja, vad ska man mer säga idag... Jag kan väll lägga upp lite bilder på katten jag tagit under veckorna. Kvalitén är inte jättebra, men katten är söt^^








Det var nog allt för mig, så nu säger jag hejdå så ses vi snart~

2 kommentarer:

  1. Trevligt att höra att du jobbar på ^^ Och trevligt att höra att du rider på också, så att du inte får för dig att sluta med något som du tycker så mycket om :3 lite tråkigt å höra att det är så dyrt, men det är väl det man får räkna med.... Och så lite katt på slutet, katt-terapi för de skadade, härligt ^^

    SvaraRadera