torsdag 13 november 2014

Träningshoppning och veckans bilder!

Hej alla glada!!
Jag är glad iallafall. Förra veckan var jag ju så duktig och lyckades reparera en Steelseries Sensei, som är en gamingmus. Fick svar i tisdags av min handledare som sa att jag kunde få köpa den för 175kr. Såklart kunde jag ju inte säga nej till den frestelsen, så igår köpte jag in musen och ett tangentbord från microsoft. Jag fick en musmatta på köpet, så det var ju riktigt härligt.
 På praktiken idag satte jag in ett grafikkort och ett 1GB RAM-minne i datorn jag har tingat. Jag installerade Windows och dess drivrutiner; min handledare gjorde magi och fixade versionen så den blev äkta och sedan skulle jag uppdatera. Det var 237 uppdateringar som skulle göras om jag minns rätt, men datorn kom inte längre än 224, eftersom det inte fick plats mer på det minnet som fanns. Det var ju inte så roligt, tyckte jag, så när klockan blev framåt 17 tog jag mig hem. Väl hemma fick jag och älsklingen lite mat i magen och sedan blev det wow en timme lite drygt. Genom att spela testade jag också mitt tangentbord och mus, och vad jag känt just nu så var de båda helt okej. Jag älskar musen med de anpassningsbara knapparna och LED-delarna.

 Nu börjar det bli sent, så det är snart dags att krypa till kojsen. Innan jag lägger ner vill jag dock posta videon som underbara pappa filmade när jag red träningshoppning igår. Gick bra med tanke på att jag inte varit med på någon tävling på nästan ett år. Jag var ganska nervös och inte uppvärmd, så det gick lite som det gick, men jag är nöjd över resultatet! Här är alltså före, under och efter~






Jag skulle förresten också lägga upp lite bilder jag tagit de senaste dagarna. Vissa är äldre och andra nyare, men de är tagna någon gång under denna eller förra veckan.

Arbete pågår~!
Och så glad blev mormor för "lilla" tomten hon fick på sin födelsedag!
På väg hemåt med buss 300, tror jag.. Praktiken förra veckan.
Här är en bild på Sessan, tagen den 11:e November. Kan inte fatta att hon satt still
såpass länge att jag inte bara hann ta ett, utan fyra bilder på vår lilla prinsessa!
Persian Earl Grey och en frukostlimpa med smör
och ost blev det till frukost i lördags förra veckan
Megaäpple på Ica MAxi!! Tog mer än en halvtimme
att äta upp. Så stora kan man inte hitta på många ställen!


 // Godnatt alla nördar och fjordar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar