tisdag 11 november 2014

Idag och imorgon

 Då blir det att blogga lite då då...
Just nu sitter jag i skolan och har lunchrast.. Ska snart börja yrkesämne, alltså prata med min mentor om diverse saker som har med mitt yrke att göra. Just idag kommer det bli lite om utvecklingssamtal, ny praktikplats, veckorapporter och hur det går i skolan och allmänt hur det går i livet. Jag är ensam i min linje, så det är bara jag och min lärare nu på tisdagar. Efter det är det svenska, och jag hoppas på att få sluta lite tidigare för att få komma hem till Falköping och åka till stallet för att se om det kommit upp några startlistor för tävlingen som ska vara imorgon. Det är en träningshoppning som jag har anmält mig till, och hoppas att det kommer gå bra. Inte säker på om jag kommer få hoppa dock, eftersom jag skrev upp mig som reserv, och det egentligen inte fanns några platser kvar på hästen jag ville ha. Kommer behöva ha med mig 130kr kontant eftersom det är en startavgift, men det ska nog lösa sig, eftersom jag säljer tidningar och får en massa kontanta medel på helgerna. Funderar också över mitt val av hinderhöjd... Har ju varit i en grupp under förra och denna terminen som inte har satsat så mycket på att hoppa högt. Jag skrev upp att jag ville hoppa 60cm, men funderar på att minska till 50cm, eftersom det var ett tag sedan jag var med i en tävling. Ska bli trevligt iallafall och jag hoppas på att det kommer gå bra. alla felfria ritter kommer få rosett, så det är bara att kämpa på om man vill ha någon.

 För övrigt idag så mår jag bra. Fick svar från min handledare på praktiken igår att jag får köpa musen jag lagade förra veckan för 175SEK eller vad det var. Rimligt pris tycker jag, och med den hoppas jag på att ha råd med ett tangentbord, musmatta och möjligtvis högtalare, men det är inte nödvändigt. Det blir alltså imorgon eller på torsdag som det ska göras. Jag skrev egentligen detta inlägget för att hålla igång bloggen, så det jag har skrivit nu är väll inte av speciellt mycket intresse... Nu ska jag höra med min mentor om det finns något att prata om, och sedan blir det lite anime innan svenskan, och sedan hemåt, som sagt.

  // Hejdå på er alla linslusar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar