måndag 22 december 2014

Täljeresa

Hej och hallå på er!
Jag sitter nu i bilen på väg mot Södertälje. Har kommit drygt halvvägs, inte riktigt. Varför jag skriver via mobilen? Just nu är det för att jag inte direkt har tillgång till dator ned internet. Sitter liksom i bilen... Varför jag skriver på telefonen annars är för att jag helt enkelt är lat och inte orkar sätta på datorn när jag känner för att skriva något.

However.. Det var minijul igår, familjen med respektive och så var mormor och morfar hemma en stund. Fick en morgonrock av mormor, och ett par ridhandskar. De hade lite seris på ovansidan och jag tyckte att de kunde passa bra som typ tävlingshandskar. Av mamma fick jag lite allt vad man kan tänka sig... En nyckelring med en söt liten svart häst, en mössa med en orange boll på toppen, orangea fingervantar, nagellack, knähöga tåstrumpor och ett par benvärmare! Bästa presenten var nog dock från pappa... Jag har länge önskat mig en ritplatta, för att kunna måla direkt på datorn utan att behöva scanna, och för att kunna snygga till de bilder som jag redan har. Gissa om jag faktiskt fick en helt ny Intuos Creative Pen & Touch? Jo, det fick jag, och jag grät för det, så glad blev jag! Mamma har det på film, kan kanske lägga upp det senare, om jag kommer ihåg. Lite bilder på vad jag har fått kanske också kan komma upp senare.

Nu ska jag lyssna på lite Green Day, läsa mail och sen blir det att måla lite.

// Vi hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar