måndag 13 oktober 2014

#plugg #dagens #mårbra


    Hej alla,
dagen började med engelska där vi skulle jobba igen med uppgifter vi fortfarande inte var klara med. Jag arbetade med sammanfattningen på en text vi fått tidigare, gick inte speciellt bra, eftersom jag inte kom igång med den.. Dock hjälpte jag en klasskompis med lite översättning, grammatik och formulering av täckbrevet vi fått i uppgift att skriva för ett antal veckor sedan. Vi såg också på en film om det engelska språket och svarade på frågor kring filmen. Den var intressant, men var lite svårt att hänga med. Under tiden målade jag lite, för att fördriva tiden och för att jobba med händerna, eftersom jag har lättare att koncentrera mig då. Det blev en liten Charmander och en Chikorita. Funderade på att börja med en legendarisk pokémon på C, men hittade ingen innan lektionen var slut.

 Efter engelska var det naturvetenskap där vi skulle jobba med ekosystemtjänster. Gick inte heller så bra, eftersom jag satt med annat; edwise, som vi använder i skolan. Känner dock att jag kan komma någonstans på alla mina uppgifter om jag sätter mig med dem hemma idag.
 Nu däremot blir det lunch innan samhällen börjar klockan ett och efter det ska man hem och köra lite Wii Fit. Det var länge sedan man gjorde någon fysisk aktivitet, så denna veckan har jag satt upp ett litet schema som jag ska försöka följa, och gör jag inte det får jag försöka dubbelt upp nästa vecka.

 // Hejdå då läsare, så ses vi imorgon, om inte senare ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar