onsdag 15 oktober 2014

Måndagtisdagonsdag~

Då så hörrni. Jag är tillbaka med lite mat i magen, och nu mår jag bättre. Funderar på att göra ett pass efter detta och sedan gå o lägga mig..

 I måndags efter skolan tog jag mig hem till min Stefano och tog en macka innan jag satte mig vid hans dator för att fortsätta med mitt lilla projekt. När jag kommit ungefär halvvägs tyckte jag att jag behövde följa min plan och vara duktig, så jag satte på TVn och Wiiet för att göra lite yoga och styrketräning. Höll på mer än en halvtimme, så det tyckte jag var duktigt, och jag blev nöjd. Stefan kom hem vid 17, mitt i mitt pass, så när jag var klar gjorde vi mat, och sedan disk, kattlåderengöring och läggdax.

 Igår, tisdag, var det gympa i skolan, så då hade jag inte mycket planer mer än det. Dock kom jag lite sent och missade första svenskalektionen. Inge bra, inge bra, men var så himla skööönt att ligga kvar i sängen en extra timme. Blev inte så mycket sömn under natten, och det var ju dåligt. Iallafall, det gick bra, fick ner lite anteckningar på historierapporten och fick upp ett dokument där jag lade in lite källor och tankar. Efter historian var det idrott. Jag tänkte att det är bra att få lite motion och träning idag även i skolan. Det var basket som gällde, kände dock direkt att humöret sjönk när en boll studsade mot mitt smalben, men försökte att inte bry mig om det. Efter halva lektionen dock kände jag inte alls för att vara kvar i salen, så jag gick ut och tog en pisspaus. Läraren tyckte att det var okej att jag inte ville vara med mer, så jag fick göra lite styrka istället. Kändes mycket mer som min typ av träning. Jag gjorde några armhävningar och sit-ups + fem reps av en övning jag lärt mig från Wii Fit: en armhävning, sedan lyfta kroppen åt sidan med armen uppåt, som ett kors. Jag gjorde också några övningar för mage och ben innan jag kände att jag inte klarade av att vara i byggnaden längre.
 När jag kom hem senare var jag väldigt trött och det sattes igång med mat nästan direkt. Så underbart att man har en så omtänksam pojkvän!~ (L)

 Idag stannade jag hemma från praktiken för att komma igång med min inlämning i naturkunskap som jag ligger efter med. Försökte verkligen tänka och komma igång, men gick verkligen inte idag. Då tänkte jag göra lite på min historierapport, men nehe?! Gick inte med mitt eget arbete heller, så jag försökte sätta mig med annat för att lugna tankarna. Dock stod det fortfarande still i huvudet när jag försökte med uppgifterna igen, så jag gav ärligt talat upp med dem.
 När klockan blev framåt fyra/fem kände både jag och Stefan att det började kurra lite i magarna, så vi kollade kylskåpet efter något ätbart och skrev ner saker som behövdes köpas hem på listan. Det slutade med att vi handlade på ICA Maxi Stormarknad på Elins Esplanad här i Skövde och efter det satte vi igång mat och kämpade in i bomben för att inte bråka om allt vi kunde komma på. Då hade iallafall inte jag ätit på 10timmar, så kände att jag var på riktigt dåligt humör då.. Skulle verkligen behöva bli bättre på att äta mer regelbundet.

 Nu har vi som sagt ätit, jag har försökt plugga lite till, men inte kommit någon vart och nu funderar jag på att göra ett pass styrka innan jag ska borsta tänderna och hoppa i säng. Blir ett set benlyft, sit-ups och några armhävningar.
 Yeps, får man igång kosten nu och minskar på godisintaget ska man nog må bra och bli i form sedan! Det och mina studier, så leker livet igen sen. #happy! :D

 // Go'natt då småglin och gamlingar, så blire tårta på freda'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar