söndag 12 oktober 2014

FML

Blir så irriterad på folk som undrar varför saker händer när anledningen är obvious och det är så lätt att lösa problemet...

Min syster hade ridning idag, och som vanligt följde jag med och hjälpte till och sådär... När de skulle trava och rida över bommar och diverse ställde hon frågan 'varför är hon så seg?'. It's frikkin' obvious that she doesn't feel like it!! Hästar är precis som vi människor. Blir dem inte tillsagda att göra någonting, så kommer dem inte gör det. Hästar kan inte läsa tankar och de kan inte tolka våra ord och känslor. Vill du att hästen ska gå, säg till hästen att den ska gå. Det gör man genom att trycka med benen mer eller mindre beroende på hur snabbt hästen lyssnar. Vill man att hästen ska gå snabbare, tryck mer med benen. Vill man att hästen ska gå långsammare eller stanna, dra i tyglarna tills den lyssnar. Fråga inte varför när du vet lösningen på problemet, gör något åt det!

Andra exemplet är min pojkvän. Han gick upp vid 6:00 idag typ för att spela med sin bror, sen blev det aldrig något spelande, och tidigare idag såg jag att han spelade Terraria med två andra kompisar. Nu för en timma sedan ringde han, och jag hann inte svara, så han lade på. Jag ringde upp igen för några minuter sedan när jag satt i bilen på väg hem från stallet och frågade vad han ville, han svarade att han undrade om jag ville ha mat när jag kommer hem, eller om han hinner äta innan jag kommer. Jag svarade ju såklart ja tack på den frågan, men han kommenterade då att han äter just nu. Något irriterat frågade jag om han kanske kunde ha väntat på att få ett svar innan han gjorde mat, men det var klart att han inte kunde, han hade ju inte ätit sedan klockan sex imorse.. How stupid are you really?! Blir du hungrig, ta något att äta då! Är det jobbigt att göra maten, gå ut och ät då! Och när du blir sur på mig när du inte har ätit på fem timmar, skyll inte på mig!! Det är du som inte äter, och du klagar på mig att jag småäter när jag är hungrig för att du inte har lust att göra mat för att "det var ju bara fyra timmar sedan". Man ska äta var tredje timme, sex mål mat varje dag, SUG PÅ DEN! Jag hatar dig just nu, och jag tänker inte komma hem till en äcklig främling som jag hatar och inte vill komma nära. Jag förstår inte vad det är med dig och att få mig ledsen. Någon ny hobby som växt fram under det senaste året?
 Jag saknar den gamla dig. Den var bättre. Den Stefan älskade mig mer än sin egen dator. Den Stefan var drömprinsen jag letat efter.. Du tvingar mig att börja leta igen om du fortsätter såhär. Jag hatar dig. Under tiden jag gör det kan du tänka efter jävligt noga om du egentligen vill ha mig, vad det är på fel på mig och varför mina idéer aldrig duger för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar